Chcesz przenieść biznes do internetu? Wyceń: Strona www | e-Sklep | B2B |SEO/SEM | Administracja | napisz: studio@thenewlook.pl

Metody płatności w sklepie internetowym

płatności w sklepie internetowym

Klienci w internetowym chcą płacić szybko i bezpiecznie. Dlatego płatności w sklepie internetowym to kluczowy element powodzenia sklepu.

W czasie wielkiej popularności i rozwoju zakupów w internecie walka o klienta rozgrywa się nie tylko w kwestiach asortymentu, cen produktów, ale w każdym detalu funkcjonowania sklepu. Ważnym elementem funkcji sklepu internetowego są metody płatności.

Klienci, decydując się na zakupy online, w większości przypadków kierują się możliwością wyboru i wygodą. Dlatego też większość użytkowników chce przejść przez proces zakupowy szybko, bezpiecznie, a przede wszystkim w sposób, który spełni ich oczekiwania. Klienci zwracają uwagę nie tylko na takie aspekty, jak wybór produktów, ale również dostępność ulubionego sposobu dostawy, ale też możliwość dokonania płatności w sklepie w taki sposób, który uznają za bezpieczny i szybki. Warto zatem zaoferować klientom takie formy płatności, które odpowiedzą na te potrzeby, tworząc sklep internetowy.


Z tego poradnika dowiesz się:

  • Jaką formę płatności wybrać dla swojego sklepu internetowego?
  • Jakie metody płatności w sklepie internetowym są niezbędne?
  • Którą płatności wybrać do sklepu, by trafić do potrzeb jak najszerszego grona klientów?
  • Jakie formy płatności są najpopularniejsze w Polsce?

Do najpopularniejszych form płatności w Polsce należą szybkie przelewy i pobrania. Upodobania co do metod płatności wśród klientów są jednak różne. Sklep internetowy powinien oferować możliwie zróżnicowane formy płatności za zamówienia. Szybki przelew to oczywiście podstawa każdego koszyka w sklepie, ale na wyborze dostępnych płatności w zamówieniach się nie kończy. Dowiedz się, z jakimi metodami płatności warto zintegrować sklep internetowy.

W tym artykule dowiesz się, jakie formy płatności warto zaoferować w sklepie internetowym, by zminimalizować ilość porzuconych koszyków i zwiększyć sprzedaż w sklepie.


Metody płatności w sklepie internetowym

Estimated reading time: 32 minuty


Płatności w sklepie internetowym

Zakupy w internecie to dla klientów przede wszystkim wygoda dostępu do produktów z całego świata bez wychodzenia z domu. Wygodne powinny być również płatności w e-sklepie. Jaką formę płatności wybrać dla swojego sklepu internetowego? Czy zastosować tradycyjne metody płatności, postawić tylko na nowe rozwiązania, czy może udostępnić klientom kilka form płatności?

Dlaczego zróżnicowane metody płatności w sklepie są ważne?

Mogłoby się wydawać, że czynnik doboru metod płatności w sklepie nie ma pierwszorzędnego wpływu na wyniki sprzedaży. Tymczasem bardzo często zdarza się, że klienci porzucają koszyk, gdy widzą, że sklep nie oferuje wygodnego sposobu płatności, do którego są przyzwyczajeni.

Brak preferowanej metody płatności w sklepie jest odpowiedzialny za kilka, a nawet kilkanaście procent porzuconych koszyków. Bywa, że klient, przechodząc do zamówienia, gdy dowiaduje się, że nie może zapłacić za zakupy w oczekiwany przez siebie sposób, zwykle rezygnuje z zakupu. Podobnie ma to miejsce w sklepie stacjonarnym w sytuacji, gdy klient przy kasie chcemy dokonać płatności kartą płatniczą, a sklep przyjmuje tylko płatności gotówką. W obu przypadkach klient nie sfinalizuje zakupu i przejdzie do konkurencji.

Zapewnienie wielu metod płatności w sklepie internetowym zapewne zwiększa szansę na sprzedaż. Warto w tym przypadku wykorzystać zróżnicowane formy płatności. Wniosek nasuwa się sam, im więcej metod płatności udostępnisz użytkownikom, tym większa szansa sukcesu. Dostępność zróżnicowanych form płatności w sklepie to również znak dla klienta, że Twój sklep jest wiarygodny i godny zaufania.

Sprawdźmy więc, jakie są najpopularniejsze metody płatności w polskich sklepach internetowych, i które z nich warto rozważyć, prowadząc własny biznes.


Metody płatności w sklepie internetowym

Sklep internetowy może przyjmować płatności za produkt lub usługę na wiele różnych sposobów. Wdrażając kolejne system, musisz pamiętać, że każdy klient ma swoje własne preferencje i znacznie chętniej sfinalizuje swoje zamówienie, jeśli będzie mógł to zrobić, korzystając ze swojego ulubionego sposobu. Liczne badania pokazują, że zdecydowana większość ludzi lubi używać szybkich płatności online. Wciąż olbrzymim zainteresowaniem cieszy się również wysyłka za pobraniem. Daje ona klientowi większy spokój co do tego, czy przedmiot do niego dotrze. Ważnym rozwiązaniem są oczywiście płatność kartą. Pamiętaj jednak, że im więcej form płatności wprowadzisz (zwłaszcza tych z udziałem pośredników), tym więcej czasu będzie Cię kosztowało rozliczanie się z operatorami. Jest to jednak cena, którą warto ponieść. Zwłaszcza że w wymierny sposób przekłada się na sprzedaż.


Jak założyć sklep internetowy bramki płatności

Szybkie przelewy online (bramki płatności)

System płatności online, a w zasadzie system płatności elektronicznych (E-commerce payment system) to systemy bezpiecznych płatności internetowych dla sklepów i serwisów internetowych, które ułatwiają akceptację płatności elektronicznych dla transakcji internetowych.

Systemy płatności e-commerce, obsługiwane są przez operatorów płatności internetowych jako system elektronicznej wymiany danych. Jest to system, który daje możliwość dokonywania oraz otrzymywania wpłat przez Internet pomiędzy osobami posiadającymi konto e-mail. Płatności online dają możliwość płacenia kartą kredytową, przelewem bankowym lub płatnościami mobilnymi.

Systemy płatności online znane są na polskim rynku pod wieloma nazwami i używane są często zamiennie: szybkie przelewy, płatności online, bezpieczne płatności online.

Szybkie płatności stają się coraz bardziej popularne ze względu na powszechne korzystanie z internetowych zakupów i bankowości, dlatego warto wprowadzić takie rozwiązanie w Twoim sklepie.

Bramki płatności

Bramka płatności to system pozwalający wykonywać szybkie i bezpieczne przelewy online. Usługa ta świadczona jest przez agenta rozliczeniowego, która pozwala przyjmować płatności sklepom internetowym oraz innym podmiotom pobierającym płatności przez Internet. Bramka płatności może być dostarczana przez wyspecjalizowanego dostawcę usług finansowych (operatora płatności) lub udostępniana przez bank. Bramki płatności zazwyczaj oferują płatności za pomocą kart płatniczych, szybkich przelewów bankowych (pay-by-link), BLIK, Apple Pay, Google Pay i innych metod płatniczych.

Do największych dostawców bramek płatności w Polsce należą: Tpay, PayU, Przelewy24/Dotpay, eService, imoje (ING), paynow (mBank), Blue Media, Fondy i inne. Pamiętaj, żeby korzystać z bramki płatności, musisz podpisać umowę z jednym z usługodawców.

W Twoim sklepie internetowym nie może zabraknąć najpopularniejszej formy płatności, jakim są bramki płatności. Więcej na ten temat czytaj w naszym tekście – Które bramki płatności wybrać lub w dalszej części artykułu.


Tradycyjny przelew bankowy

Przelew bankowy to podstawowa opcja, z której na pewno nie warto rezygnować w sklepie internetowym. Choć wydawałoby się, że od tej formy płatności się odchodzi, tak naprawdę cieszy się ona wciąż popularnością.

Pamiętaj, ta tradycyjna forma płatności w sklepie ma wiele zalet. Przede wszystkim ze względu na to, że dzięki niej pomijasz pośredników. Płatność od klienta w całości trafia na Twoje konto bez zbędnych prowizji operatorów płatności. Klient z kolei będzie w stanie być pewny, że wszystko przebiegnie z najwyższym standardem bezpieczeństwa. W końcu środki przekaże jego własny bank. Bez podawania danych wrażliwych na zewnętrznych stronach.

Co prawda metoda ta jest nadal często wybierana i korzystna dla obu stron, ale ma pewne znaczące wady. Korzystanie z nich wiąże się jednak z pewnymi niedogodnościami. Przede wszystkim wymaga samodzielnego wypełniania formularza przelewu na stronie banku, a ponadto wiąże się z dłuższym czasem oczekiwania na zaksięgowanie wpłaty. Pieniądze klienta nie trafią od razu na Twoje konto.

W rezultacie przedłuża się realizacja całego zamówienia, a czas jest nierzadko kluczowym czynnikiem wpływającym na sprzedaż w sklepie internetowym. Operator sklepu musi również kontrolować, które zamówienia zostały opłacone. Jeśli klient nie zapłaci za produkt, tak naprawdę zablokuje „kupiony” przez siebie towar, który będzie dla niego zarezerwowany. Uniemożliwi to tym samym jego sprzedaż innej osobie.

Tradycyjny przelew bankowy mimo wszystkich jego wad, powinien się znaleźć pośród oferowanych przez Ciebie sposobów płatności w sklepie. Zwłaszcza że nie wymaga nawet skomplikowanych integracji i nie generuje dodatkowych kosztów.


Płatność BLIK

Blik to polski system płatności mobilnych, który umożliwia użytkownikom smartfonów dokonywanie płatności w sklepach internetowych. Ten szybki i wygodny sposób płatności mobilnych zdobył ogromną popularność jako forma płatności w sklepach internetowych.

Blik to sposób płatności mobilnych dostępny w sklepach internetowych dostępny dla klientów używających w aplikacji mobilnej jednego z popularnych banków: Alior Banku, Banku Millennium, Santander Bank Polska, ING Banku Śląskiego, mBanku, PKO Banku Polskiego, Getin Banku, Noble Banku, a także T-Mobile Usługi Bankowe, BNP Paribas, Credit Agricole, Banku Pekao S.A. i Spółdzielczej Grupy Bankowej.

Podstawową funkcją płatności Blik jest kod BLIK, który służy do płacenia w sklepach internetowych dzięki aplikacji zainstalowanej na smartfonie klienta sklepu. Kod BLIK zawsze składa się z sześciu cyfr, jednak jego umiejscowienie w aplikacjach poszczególnych banków może się nieco różnić. Kod potrzebny do przeprowadzenia transakcji jest generowany przez operatora Blika.

Kod jest unikalną kombinacją sześciu cyfr w przedziale 0–9, a jego unikalność i bezpieczeństwo zapewnia system płatności Blik. Dla bezpieczeństwa i kod jest ważny jedynie przez 2 minuty, a po tym czasie klient może wygenerować kolejny kod. Prośba o akceptację płatności, którą klient widzi w swojej aplikacji, zawiera szczegółowe dane transakcji – co najmniej kwotę i odbiorcę płatności, a to kolejny ważny mechanizm bezpieczeństwa. Płatność BLIK, jako usługa, nie przechowuje żadnych danych użytkownika, które mogłyby zostać wykradzione, przechwycone lub wykorzystane w innej transakcji.

Płatność BLIK możesz wdrożyć w sklepie dzięki korzystaniu z dowolnej bramki szybkich przelewów online. W samym sklepie może być widoczny jako osobną formę płatności, mimo że finalnie klient będzie przekierowany do bramki płatności. Integracja BLIKA ze sklepem pozwoli wpisać kod bezpośrednio na stronie transakcyjnej Twojego sklepu.


Karta płatnicza

Płatności w sklepie internetowym przy użyciu karty płatniczej są niezwykle popularne szczególnie przy płatnościach cyklicznych i subskrypcyjnych. Płatności kartą są bardzo popularnie i chętnie używane w życiu codziennym w zakupach stacjonarnych. W internecie używane są coraz częściej i są zdecydowanie bezpieczniejsze.

Karta płatnicza to wbrew pozorom bardzo bezpieczny sposób płatności. Wynika to z wielu poziomów zabezpieczeń. Wybór płatności kartą wymaga podania danych karty płatniczej: imienia i nazwiska, numeru karty, daty ważności oraz trzycyfrowego kodu CVC/CVV – znajdujący się na jej tylnej części.

Dużym plusem karty płatniczej jest to, że klient może powiązać ją ze swoim kontem w sklepie internetowym. Przy kolejnych zakupach nie trzeba ponownie wpisywać dotyczących jej danych. Usługę płatności kartą możesz wprowadzić bezpośrednio lub przy korzystaniu bramek płatności. Przy płatności kartą przez bramkę płatności sklep może ponieść większą prowizję za każdą transakcję.

Karty płatnicze są w Polsce cały czas stosunkowo rzadko wybieraną metodą płatności w internecie, choć za granicą jest to tendencja odwrotna. Dlatego, jeżeli chcesz sprzedawać produkty lub usługi za granicą, koniecznie dodaj możliwość płatności kartą w sklepie internetowym.


Płatności cykliczne i subskrypcje

Płatności cykliczne to rozwiązanie najczęściej wykorzystywane przez firmy i sprzedawców działających w modelu subskrypcyjnym. Zlecenie płatności cyklicznej tworzone jest w sklepie tylko raz, a każdy następny przelew odbywa się już automatycznie. Obciążenie karty lub konta klienta odbywa się w ustalonym, cyklicznym terminie.

Korzyści z płatności cyklicznych

  • regularne i terminowe płatności na rachunek sprzedawcy
  • intuicyjny proces pierwszej płatności
  • wygoda dla kupującego, oszczędność czasu jednorazowe podanie danych i kwoty
  • proces w pełni zautomatyzowany, nie trzeba pamiętać o terminach przelewów
  • w pełni automatyczne i bezpieczne rozwiązania

Dzięki płatnościom cyklicznym klienci sklepu internetowego mogą w pełni automatyczny sposób wyrazić zgodę na kolejne obciążenia swojej karty/konta bankowego. Jest to idealna usługa w przypadku płatności w sklepie internetowym za różnego rodzaju abonamenty, karnety czy subskrypcje. Korzyści płatności cyklicznych są obustronne dla sprzedawcy, ponieważ zyskujesz narzędzie ułatwiające płatności, a klient nie martwi się o termin płatności za produkt subskrypcyjny. Płatność odbywa się automatycznie, nie trzeba jej potwierdzać ani autoryzować.

co to jest subskrypcja

Co to jest subskrypcja?

Subskrypcja to zlecenie płatności cyklicznej, które tworzone jest w sklepie tylko raz, a każdy następny przelew odbywa się już automatycznie. Czytaj więcej...


Płatność za pobraniem

Mimo rozwoju zróżnicowanych płatności elektronicznych, klienci bardzo chętnie korzystają z tzw. płatności za pobraniem. Wybierając płatność za pobraniem, klient płaci za towar i wysyłkę dopiero w momencie jej odbioru. Oznacza to, że opłata za produkt następuje w momencie, kiedy dostawca, kurier wręcza produkt lub kiedy klient odbiera produkt w punkcie odbioru.

Użytkownicy wybierają tę formę płatności z kilku podstawowych powodów. Klienci często nie ufają sklepom internetowym i nie chcą zapłacić za produkt, zanim go nie zobaczą. Innym powodem jest to, że chcą mieć pewność, że otrzymają produkt na czas, zanim dokonają za niego opłaty. Część klientów chce po prostu zapłacić gotówką, a to jedyna forma płatności w sklepie umożliwiająca płatność w ten sposób.

Płatności za pobraniem są bardzo popularnie, ale niekorzystne dla samego sklepu. Klienci często nie odbierają przesyłek za pobraniem, a to z kolei generują koszty i kłopoty dla sklepu.

  • sklep internetowy ponosi koszty przesyłki za nieodebrany produkt
  • sklep internetowy ponosi koszty zwrotu przesyłki
  • produkt jest blokowany w sklepie na czas wysyłki do klienta i potencjalnie nie może być sprzedany innej osobie

Płatności pobraniowe są zazwyczaj nieco droższe, ponieważ sklep internetowy amortyzuje w ten sposób ryzyko ewentualnego braku odebrania produktu. W takim przypadku koszt ten jest często dodawany do ceny wysyłki produktu. Klienci mimo wyższego kosztu wysyłki bardzo często wybierają tę formę płatności. Płatność może być realizowana w gotówce lub przy użyciu karty płatniczej, jeżeli listonosz, kurier ma przy sobie terminal płatniczy.

Rezygnacja z tej metody może ograniczyć potencjalną ilość zamówień, ponieważ opcję pobrania często wybierają klienci obawiający się zapłaty z góry lub nieposiadający konta bankowego.


Płatność przy odbiorze

Płatności przy odbiorze zakłada, że klient płaci za swoje zamówienie w momencie jego odbioru w sklepie stacjonarnym. Może być ona zrealizowana na miejscu w gotówce lub przy użyciu karty płatniczej. Rezygnacja z tej metody może znacząco ograniczyć liczbę zamówień, ponieważ tę opcję płatności często wybierają klienci, którzy chcą zarezerwować produkt w sklepie internetowym i odebrać go osobiście.

Taka forma płatności może się wiązać z tzw. usługą click&collect, czyli wybranie produktu sklepie internetowym i odebranie go w wybranym przez siebie sklepie stacjonarnym marki. Taka dostawa przesyłki do sklepu stacjonarnego jest darmowa, a podczas odbioru klient może sprawdzić zakupione produkty. Często taki sposób dostawy jest szybszy niż inną formą wysyłki. Rozwiązanie jest również sposobem na zwiększenie sprzedaży, ponieważ klienci, odbierając w sklepie produkty, często dokonują dodatkowych zakupów.


Portfel elektroniczny

Formą płatności, która jest coraz bardziej popularna, są tzw. portfele elektroniczne. Jest to metoda płatności z najwyższym poziom zabezpieczeń oraz pełnej anonimowości. Klient musi posiadać w nich konto, a następnie albo je doładować, albo połączyć z własną kartą kredytową.

Portfele elektroniczne działają międzynarodowo i mogą być świetną opcją, jeżeli sklep chce sprzedawać produkty również poza granicami Polski. Pamiętaj jednak, że dostawcy portfeli elektronicznych sami pobierają opłatę prowizyjną i mogą okazać się bardziej kosztowne niż inne formy płatności.

Portfele elektroniczne można zintegrować ze sklepem internetowym za pomocą bramki szybkich płatności.


Płatność PayPal

PayPal jest najczęściej wybieraną metodą płatności w sklepach internetowych na świecie oraz coraz chętniej preferowana forma płatności w Polsce. PayPal oferuje usługi płatnicze dostępne zarówno dla firm, jak i też osób prywatnych posiadających aktualny adres e-mail skonfigurowany z kontem PayPal. Płatności są wysyłane oraz odbierane przez Internet za pomocą komputera lub telefonu.

PayPal to system umożliwiający szybkie, bezpieczne i wygodnie otrzymywanie i wysyłanie płatności online. System jest liderem internetowych płatności w skali międzynarodowej. Usługa obecna jest w 190 krajach, z których 23 dysponuje lokalnymi serwisami internetowymi w tym Polska. PayPal umożliwia płatności w 25 walutach. PayPal automatycznie konwertuje waluty i przekazując środki w złotówkach, a klientowi pozwalając płacić w jego własnej walucie.

PayPal działa na zasadzie wirtualnego, cyfrowego portfela-skarbonki i jest oparty na poczcie elektronicznej. W systemie PayPal klienci mogą płacić przy użyciu karty kredytowej bądź salda konta PayPal. Konto PayPal można zasilać przelewami z konta bankowego lub innego konta PayPal. Korzystanie z PayPal nie wymaga dysponowania specjalistycznym oprogramowaniem, ale dla sklepu wiąże się z koniecznością zapłacenia prowizji od każdego przelewu.


Płatności odroczone

Nową formą zapłaty w sklepach internetowych są płatności odroczone. To wygodne i szybkie rozwiązanie problemów finansowych wielu klientów oraz dobry sposób, dzięki któremu można zwiększyć sprzedaż i ruch w sklepie. Idea tej formy płatności najtrafniej objaśnia hasło: „buy now, pay later”, czyli „kup teraz, zapłać później”. Załóżmy, że klient znalazł w sklepie internetowym produkt, za który nie może zapłacić w chwili zamówienia, bo nie pozwala mu na to obecna sytuacja finansowa. Czy pozostaje mu czekać cierpliwie na wynagrodzenie, czy może ma starać się kredyt lub pożyczkę? Nie, istnieje alternatywne rozwiązanie. O tym, jak przebiega proces zapłaty i jakie firmy oferują polskim klientom płatności odroczone, przeczytasz w tym artykule.

Na czym polegają płatności odroczone?
Płatności odroczone to nowoczesna metoda płatności za produkt lub usługę w e-sklepach wielkich i małych marek. To bardzo duże udogodnienie dla klienta, który chciałby dokonać zakupów przez internet, ale nie ma aktualnej wystarczającej ilości środków. Nie musi wstrzymywać się z wyborem, aż otrzyma środki na konto. Bo w płatnościach odroczonych zapłata za produkt zostaje przesunięta w czasie, o 30 dni. Co ważne, klient nie ponosi za to dodatkowej opłaty. W najgorszym wypadku, jeśli spóźni się z wyznaczonym terminem płatności, będzie musiał zapłacić prowizję. Prowizja jest istotnym elementem płatności odroczonych, bo zarabiają na niej firmy fintech oferujący ten rodzaj usługi finansowej. A wraz ze wzrostem liczby zamówień, dodanych produktów do koszyka, rośnie sprzedaż w ramach „buy now, pay later”.

Podstawą do przyznania zgody na odroczenie płatności minimum o 30 dni jest weryfikacja scoringu kredytowego klienta, czyli możliwości finansowych na zapłatę danej kwoty w ustalonym terminie. Dzięki temu decyzja podejmowana jest bardzo szybko i przelew środków na konto sprzedawcy za produkt następuje w krótkim czasie.

Płatności odroczone – opis rozwiązań

Firmy oferujące na polskim rynku klientom płatności odroczone, które można zintegrować ze sklepem internetowym to obecnie: Klarna, Twisto, PayPo, Przelewy24, Dotpay, PayU.

płatności odroczone

Płatności odroczone jak działają?

Płatności odroczone to nowa forma płatności w sklepie. Dowiedź się w jaki sposób dzięki płatnościom odroczonym możesz zwiększyć sprzedaż w sklepie?


Płatności ratalne

Wiele sklepów internetowych oferuje również tradycyjny kredyt ratalny. Raty działają identycznie jak przy robieniu zakupów w sklepie stacjonarnym. Klient, zanim podejmie decyzja co do możliwości kupienia towaru na raty, bank udzielający kredytu musi pozytywnie rozpatrzyć wniosek klienta i zbadać jego zdolność kredytową. Jeżeli bank uzna, że kupujący ma wystarczające zdolności finansowe, by dokonać zakupu, strony podpisują umowę. Następnie towar ze sklepu trafia do klienta, który co miesiąc przelewa kwotę raty na konto banku.

Różnica opisana wcześniej między płatnością odroczoną a kredytem ratalnym polega na tym, że w przypadku płatności ratalnych klient może dokonywać zakupów na większą kwotę. Płatności odroczone po 30 dniach może się sprawdzić raczej w sklepach odzieżowych czy obuwniczych, to oferowanie spłaty w ratach jest niezbędną opcją przy sprzedaży drogich produktów jak meble, RTV czy AGD.


Bony zakupowe i Vouchery

Bony zakupowe, vouchery oraz karty podarunkowe to rodzaj dokumentu kredytowego na zasadzie wcześniejszej opłaty umożliwiający zrobienie zakupów za określoną kwotę. Są one rodzajem biletu potwierdzającym wcześniejsze zapłacenie za produkt lub usługę i uprawniającymi do bezgotówkowego złożenia zamówienia.


Jakie formy płatności wybrać do sklepu?

Jako właściciele sklepu internetowego z pewnością chcesz trafić w potrzeby klientów. Pamiętaj jednak, że tworząc sklep zapewne, będziesz kierować się własnymi upodobaniami, również w kwestii płatności. Klienci sklepu nie muszą podzielać twojego wyboru i nie każdy uznaje tę formę płatności za wygodną. Użytkownicy internetu posiadają różne upodobania, jeżeli jednak nie będziesz proponował oczekiwanego przez konkretnego klienta, możesz po prostu go stracić.

Warto więc oferować kilka sposobów płatności w sklepie, wychodząc z założenia, że im większy wybór, tym większa szansa na trafienie w potrzeby klienta. Nie ma oczywiście wytycznych co do ilości form płatności. Pamiętaj, że w nie płacisz za samo posiadanie danej metody płatności w Twoim sklepie. Opłata dokonywana jest na bazie prowizji od każdej transakcji. Dlatego też masz dużą swobodę w dodawaniu nowych metod płatności we własnym sklepie. Oczywiście wszystko zależy od Ciebie i nie musisz od początku działania sklepu nawiązywać umów z wieloma podmiotami pośredniczącymi w przyjmowaniu płatności.



Szybkie płatności w sklepie – przegląd rozwiązań

Sklep internetowy nie może funkcjonować bez szybkich płatności online. Klienci najchętniej płacą za zakupy internetowe za pomocą płatności elektronicznych, które automatycznie przekierowują ich na stronę banku lub umożliwiają użycie płatności mobilnych jak Blik. Dla klientów to wygoda i poczucie bezpieczeństwa, dla sprzedawcy pewność, że środki szybko i bezpiecznie dotrą na rachunek sklepu.

Z analizy zachowań polskich konsumentów oraz naszych codziennych doświadczeń wynika, że dla ponad 50% ankietowanych bardzo ważnym czynnikiem wpływającym na motywację do zakupów internecie jest dostępność do różnych form płatności. Szczególnie ważne są szybkie płatności. Jest to pierwszy wybór klientów odnośnie rodzaju płatności oraz najbardziej motywujący czynnik do realizowania szybkich zakupów w sklepach internetowych.

W Polsce dostępnych jest wielu operatorów płatności i trudno wybrać tego jednego, który powinien obsługiwać Twój sklep. Dlatego, zanim podejmiemy decyzję, warto przyjrzeć się ofercie każdego z nich. Którą bramkę płatności wybrać? Porównujemy je dla Ciebie w tym tekście.


Dlaczego warto wprowadzić szybkie płatności w sklepie?

Płatności online znacznie usprawniły funkcjonowanie rynku e-commerce. Dzięki nim możliwe jest znacznie szybsze finalizowanie transakcji w sklepie internetowym. Zanim pojawił się ten rodzaj płatności, sprzedawca musiał oczekiwać, aż klient wykona tradycyjny przelew, a ten zostanie zaksięgowany przez obydwa banki. Dopiero wtedy środki wpływały na konto sklepu.


Zalety szybkich płatności

  • Bezpieczeństwo. Głównym czynnikiem, który ma wpływ na wybór szybkich płatności przez Klientów, jest bezpieczeństwo. Klienci oczekują bezpieczeństwa w transakcjach w internecie. Brak takiego poczucia powoduje nadal popularność opcji zapłaty przy odbiorze. Liczne raporty wskazują, że zaufanie do szybkich płatności online cały czas wzrasta.
  • Wygoda i oszczędność czasu. Szybkie płatności to przede wszystkim wygoda i oszczędność czasu. Dla klientów, którzy kupują w internecie, ważny jest czas. Systemy płatności internetowych mają zdecydowany wpływ na szybkość przeprowadzania transakcji w sklepie. Pieniądze na subkoncie sprzedawcy mogą się pojawić już po kilku sekundach, a na rachunku sklepu po kilku godzinach.
  • Płatności ratalne. Bramki płatności umożliwiają zakupy ratalne. Jest to rozwiązanie szczególnie istotne w sklepach sprzedających produkty drogie.

Wady szybkich płatności

  • Opłaty i prowizje. Jak każda transakcja finansowa, szybkie płatności obciążone są opłatami i prowizjami. Jest to forma wynagrodzenia operatora z tytułu dokonanej usługi. Prowizja za szybkie płatności ustalana jest jako odsetek wartości transakcji, a czasem jako dodatkowa jednorazowo kwota od każdego operacji. Pamiętaj, że przy każdej płatności w Twoim sklepie internetowym, transakcje będą obciążone dodatkową prowizją za obsługę płatności.
  • Konto przejściowe (subkonto). Szybka płatność nie oznacza, że pieniądze od razu są przekazane na rachunku sklepu, po zapłaceniu za towar przez klienta. Pieniądze wpłacone przez klientów są gromadzone na subkoncie, aby przelać środki na konto sprzedawcy, należy zlecić dokonanie przelewu.
jak działa bramka płatności infografika

Brak płatności online w sklepie internetowym

Brak wdrożenia płatności online w sklepie internetowym może skutkować tzw. porzuconymi koszykami, czyli brakiem finalizacji zakupu przez klienta. Bramka szybkich płatności w sklepie to usługa absolutnie standardowa i nie stanowi dziś dodatkowego atutu, ale jest koniecznością. Klienci nie wyobrażają sobie obecnie robienia zakupów w sklepie internetowym przy użyciu tradycyjnych przelewów bankowych.

Klienci często porównują oferty podobnych sklepów w zakładkach przeglądarki. Zniecierpliwiony klient może wybrać nawet nieco droższą ofertę innego sklepu, w którym będzie mógł zapłacić w sposób szybki i nie uciążliwy, a jego zlecenie będzie realizowane niezwłocznie po przelaniu pieniędzy. Brak płatności online może oznaczać w praktyce pozbawianie się dużej części klientów.

Bramki płatności online to standard panując we współczesnym handlu internetowym, a brak wdrożenia szybkich płatności może świadczyć o lekceważeniu potrzeb klientów. Taka sytuacja na pewno wpłynie negatywnie na postrzeganie i wizerunek sklepu internetowego.


Porównanie ofert operatorów płatności online

Jeżeli jesteś zainteresowany rozpoczęciem współpracy z operatorem, który oferuje możliwość wykonywania szybkich płatności online, powinnieneś szczegółowo przeanalizować oferty najważniejszych na rynku bramkek płatności. Najważniejsze płatności online na rynku opisaliśmy poniżej.


Płatności Tpay

Tpay (wcześniej Transferuj.pl) jest produktem spółki Krajowy Integrator Płatności S.A. Firma od założenia reprezentuje w 100% polski kapitał i zajmuje się tworzeniem kompleksowych rozwiązań płatniczych.

  • Obsługiwane kanały płatności: transfery bankowe, płatności kartą, PayPal, płatności mobilne, płatności SMS, Blik
  • Prowizja za transfer/przelew: 1,59%
  • Środki pieniężne na koncie sklepu: możliwość wypłaty z konta przejściowego w każdej chwili (realizacja do 3 dni)
  • Koszty dodatkowe: po 4 wypłatach z konta przejściowego w miesiącu każda kolejna to koszt 2 zł
  • Zalety: możliwość realizowanie zwrotów, szeroki wybór banków
  • Opłata aktywacyjna: 10 zł

Jeżeli chcesz się więcej dowiedzieć o Tpay zobacz odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania lub przetestuj demo Tpay.

www.tpay.com | oferta | integracja

Niższa prowizja 1,3% w Tpay

Chcesz płacić niższą prowizję na poziomie 1,3%, skorzystaj z linku rejestracyjnego z rabatem


Płatności Paynow

Paynow to bramka płatności stworzona przez mBank. Bramka Paynow jest stworzone dla przedsiębiorców posiadający rachunek w mBanku. Dlatego, aby skorzystać z bramki płatniczej Paynow w Twoim sklepie internetowym, konieczne jest założenie konta firmowego w mBank.

  • Obsługiwane kanały płatności: płatności typu pay-by-link, czyli przekierowanie do serwisu banku klienta, płatność Blikiem
  • Prowizja za transfer/przelew: 0,95%
  • Środki pieniężne na koncie sklepu: możliwość korzystania tylko z konta mBank, dostępność do środków od razu
  • Zalety: bardzo niska prowizja, zarządzanie finansami firmy i obsługą bramki w jednym miejscu
  • Opłata aktywacyjna: brak

www.paynow.pl | cennik | integracja


Płatności eService

eService to liderem branży płatności bezgotówkowych, stabilnym i wiarygodnym partnerem należącym do Grupy Kapitałowej PKO Banku Polskiego i EVO Payments, z ponad 20 letnim doświadczeniem. Jako największy agent rozliczeniowy w Europie Środkowo – Wschodniej, wspieramy firmy na skalę międzynarodową, umożliwiając sprzedaż na wielu rynkach – obsługa płatności na przestrzeni aż 50 rynków i w ponad 150 walutach.

  • Obsługiwane kanały płatności: kart płatniczych, portfeli wirtualnych, MasterPass, PayPal, Apple Pay, Google Pay, przelewów elektronicznych, linków do płatności, BLIK
  • Prowizja za transakcje kartami płatniczymi: 1,5% wartości transakcji + 0,30 PLN za transakcję
  • Prowizja za transakcje BLIK lub Szybki przelew on-line: 1,7%
  • Środki pieniężne na koncie sklepu: już następnego dnia na Twoim koncie
  • Zalety: szeroki zakres dodatkowych usług zwiększających komfort prowadzenia sprzedaży i atrakcyjność zakupów w Twoim sklepie, restauracji, hotelu czy gabinecie
  • Kompleksowa obsługa płatności bezgotówkowych dla wszystkich kanałów i form sprzedaży – omnichannel. Możliwość jednoczesnego podpisania umowy na terminal płatniczy (nawet do 12 miesięcy za darmo)
  • Opłata aktywacyjna: brak

Jeżeli chcesz się więcej dowiedzieć jak działa bramka płatnicza eService zobacz film na Youtube.

www.eservice.pl | integracja

Niższa prowizja w eService

Chcesz płacić niższą prowizję za karty/BLIK: 1 m-c za 0%, później 1,2% i brak opłaty stałej od każdej transakcji.


Płatności PayU

PayU należy do międzynarodowego koncernu Naspers, który jest również właścicielem platformy Allegro. PayU działa również na kilkudziesięciu rynkach poza Polską – zobacz mapę.

  • Obsługiwane kanały płatności: płatność kartą, transfery bankowe, PayPal, płatności SMS, płatność kartą, płatności mobilne, płatności cykliczne, Blik
  • Prowizja za transfer/przelew: 2,3%
  • Środki pieniężne na koncie sklepu: możliwość wypłaty z konta przejściowego w każdej chwili
  • Zalety: zarejestrowani klienci dokonują płatności poprzez jedno kliknięcie, szeroki zakres obsługiwanych kanałów, możliwość cyklicznych płatności (subskrypcyjny model sprzedaży)
  • Opłata aktywacyjna: 39 zł

Jeżeli chcesz się więcej dowiedzieć o PayU zobacz odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania lub przetestuj demo PayU.

www.payu.pl | www.payu.pl/cennik | integracja


Płatności Przelewy24

Przelewy24 jest częścią P24DotCard, jednego z największych graczy na polskim rynku dostawców usług płatniczych, w którego skład wchodzą Przelewy24, DotPay i eCard.

  • Obsługiwane kanały płatności: transfery bankowe, płatność kartą, płatności mobilne, PayPal, płatności cykliczne, płatności SMS, Blik
  • Prowizja za transfer/przelew: 1,9%
  • Środki pieniężne na koncie sklepu: możliwość wypłaty z konta przejściowego w każdej chwili (realizacja 24 godziny)
  • Zalety: błyskawiczna wypłata środków zgromadzonych na koncie przejściowym, możliwość tworzenia przez klienta kont dedykowanych dla danych sklepów
  • Opłata aktywacyjna: 0 zł (1,5 zł przelew weryfikacyjny zwracany na konto)

Jeżeli chcesz się więcej dowiedzieć o Przelewy24 zobacz odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania lub przetestuj demo Przelewy24.

www.przelewy24.pl | prowizje i opłaty | integracja


Płatności Dotpay

Dotpay należy do skandynawskiej firmy Nets.

  • Obsługiwane kanały płatności: płatności kartą, przelewy internetowe, płatności mobilne, płatności SMS, PayPal, Blik
  • Prowizja za transfer/przelew: 1,9%
  • Środki pieniężne na koncie sklepu: dostęp na koncie przejściowym w dowolnej chwili
  • Zalety: niewymagana działalność gospodarcza, możliwość dokonywania zwrotów, brak minimalnej kwoty wypłaty z konta przejściowego oraz brak opłaty za transfer środków na konto firmy
  • Opłata aktywacyjna: 10 zł

Jeżeli chcesz się więcej dowiedzieć o Dotpay zobacz odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania.

www.dotpay.pl


Międzynarodowe bramki płatności

Jeżeli planujesz sprzedawać produkty w Europie i na świecie możesz używać międzynarodowych płatności jak PayPal, Stripe, Sofort (DE), Klarna, AmazonPay.

Płatność PayPal

PayPal to system umożliwiający szybkie, bezpieczne i wygodnie otrzymywanie i wysyłanie płatności online. Usługa płatnicza dostępna jest zarówno dla firm, jak i osób prywatnych posiadających aktualny adres e-mail skonfigurowany z kontem PayPal. Płatność PayPal działa na zasadzie wirtualnego, cyfrowego portfela-skarbonki. W systemie PayPal klienci mogą płacić przy użyciu karty kredytowej bądź salda konta PayPal. Konto PayPal można zasilać przelewami z konta bankowego lub innego konta PayPal.

System jest liderem internetowych płatności w skali międzynarodowej. Usługa obecna jest w 190 krajach, z których 23 dysponuje lokalnymi serwisami internetowymi w tym Polska. PayPal umożliwia płatności w 25 walutach.

  • Obsługiwane kanały płatności: karty kredytowe, konto PayPal (wirtualny portfel)
  • Prowizja za transfer/przelew: kwota przelewu do 5 000 zł opłata za transakcję 2,9 % + 0,80 zł
  • Zalety: międzynarodowy zasięg, rozpoznawalności płatności w Polsce
  • Opłata aktywacyjna: brak

www.paypal.com | opłaty | integracja

Płatność Stripe

Stripe to międzynarodowy system płatności on-line. Płatności Stripe to prosty sposób przyjmowania płatności w sklepie internetowym na całym świecie.

  • Obsługiwane kanały płatności: płatności Apple Pay, Google Pay, karty Visa, MasterCard, American Express, Discover, JCB i Diners Club, a nawet Bitcoin
  • Prowizja za transfer/przelew: 1.4% kwoty transakcji + 1 zł
  • Zalety: obsługa subskrypcji i ponowne użycie kart, płatność Apple Pay i Google Pay
  • Opłata aktywacyjna: brak

www.stripe.com | cennik | integracja


Integracje bramek płatności

Najbardziej znane i powszechnie używane bramki płatności posiadają wtyczki lub moduły, które umożliwiają łatwe i bezpieczne wdrożenie płatności w sklepie internetowym. Można je zintegrować między innymi z WooCommerce, Magento, PrestaShop, czy sklepami abonamentowymi. Warto podczas wyboru brać ta kwestię pod uwagę, ponieważ brak automatycznej integracji będzie wiązał się z kłopotami, a robienie własnej integracji będzie kosztowne.

Jeżeli chcesz wybrać mniej znanego operatora, musisz się upewnić, czy można w łatwy sposób zintegrować dany systemu płatności z platformą, która obsługuje Twój sklep internetowy. Jeżeli chcesz implementacja systemu płatności na platformie WordPress + WooCommerce jest to koszt około 200 zł w naszej agencji interaktywnej.

Bramki płatności WooCommerce

Pamiętaj, przy uruchamianiu szybkich płatności, operator może wymagać akceptacji regulaminu Twoim sklepie internetowym i dopiero po weryfikacji regulaminu bramka płatności będzie aktywna.


Wybór metody płatności do sklepu?

Udostępnienie klientom jak najwięcej ilości i możliwości form płatności oznacza dla nich większe poczucie bezpieczeństwa oraz wygodę. Nie musisz oczywiście oferować wszystkich wymienionych wyżej możliwości w swoim sklepie. Warto jednak pozostaw użytkownikom jednak możliwość wyboru, stawiając na zróżnicowane metody płatności.

Ważnym kryteriami przy wyborze formy płatności w sklepie, które powinieneś wziąć pod uwagę, jest niewątpliwie wysokości opłat i prowizji, a także rodzaj obsługiwanych kart płatniczych, możliwość integracji z portfelami elektronicznymi czy płatnościami mobilnymi jak BLIK.

Niewątpliwie zaoferowanie klientom w sklepie internetowym dużej swobody w wyborze metod płatności pozytywnie wpływa na doświadczenie zakupowe, a także zmniejsza współczynnik porzuconych koszyków. Jeżeli, zatem zastanawiasz się, jak zwiększyć sprzedaż we własnym sklepie bez większych nakładów finansowych, pomyśl nad dodatkowymi metodami płatności. Taka różnorodność na pewno sprawić, że klienci Twojego sklepu będą bardziej usatysfakcjonowani z ułatwionego procesu zakupowego.


Podsumowanie

Prowadzenie sklepu internetowego wiąże się z koniecznością wyboru metod płatności. Płatności online w sklepie są absolutnym standardem. Bramka płatności przyśpiesza proces zakupowy tak, żeby był użyteczny dla klientów. Dodając nowe formy płatności, przyciągniesz więcej klientów do Twojego sklepu i poprawisz konwersję.

W ofercie rynkowej jest kilka bardzo znanych i polecanych rozwiązań, więc czasami bywa problem wyboru tego najbardziej optymalnego dla siebie. Nasz artykuł nie daje gotowej odpowiedzi i nie mamy na celu wskazanie jednego wyboru, ale jedynie upraszcza podjęcie decyzję i zbiera rozproszone informację w jednym miejscu. Jeżeli masz jeszcze wątpliwości, skontaktuj się z informacją danego operatora lub napisz do nas. Mamy nadzieję, że nasz tekst naprowadził Cię na odpowiedź, którą metody płatności wybrać i ułatwi wybór tej właściwej.

Jeżeli nie posiadasz jeszcze własnego sklepu internetowego lub nie jesteś w stanie samodzielnie wdrożyć nowej metody płatności, napisz do nas. Jesteśmy profesjonalną agencją e-Commerce i posiadamy olbrzymie doświadczenie nie tylko przy wdrożeniach systemów płatności. Z nami możesz również poprawić wygląd koszyka i strony zamówień Twojego sklepu internetowego tak, aby klienci mogli wygodnie z niej korzystać.


Czytaj również:

Bramki płatności WooCommerce

Zapytaj nas o instalację i konfigurację bramki szybkich płatności w Twoim sklepie WordPress + WooCommerce. W ramach instalacji ustawimy za Ciebie integrację bramki płatności WooCommerce, tak abyś już następnego dnia mógł zacząć pobierać płatności.

4.9/5 - (87 votes)
Agencja interaktywna:
Projektujemy strony internetowe WordPress, sklepy internetowe WooCommerce, pozycjonujemy w Google, dbamy o media społecznościowe. Tworzymy kompleksowe kreacje, projekty graficzne i identyfikacje wizualne. Zadzwoń 730 170 330, wyślij brief, albo napisz do nas, aby otrzymać informację cenową.
Kontakt przez messenger